vineri, 12 octombrie 2012

GANDURI

     Mama mea a avut o viaţa foarte grea lângă un om care nu a ştiut sa fie nici soţ si nici tata . Viaţa ei se poate rezuma în zicala " bătută , înşelată (era alt cuvânt dar nu îl pot folosi ) si cu banii luaţi " .  Tot timpul spunea ca dacă ar avea talent ar scrie un roman din povestea vieţii ei .
    După ce era bătută si cu ochii vineţi biata femeie trebuia sa meargă la serviciu pentru ca avea trei copii cărora trebuia sa le dea de mâncare . Ca sa nu observe colegele ochii invineţiţi se dădea cu un pic de fard sau un creion colorat si era ca nouă .  Între colegi mai povesteşti si îţi mai spui necazurile iar la un moment dat când povestea mama ca iar a bătut-o bărbatul una din colege îi spune : " Ce tot te plîngi ca vad ca eşti machiată , aranjată , înseamnă ca nu o duci asa rău ." Aceasta femeie avea bărbat care nu bea , nu fumează si vine la program acasă .
     Cam asta mi se întmplă si mie în ziua de azi si de asta am dat exemplu asta . Eu sunt o persoana care toata viaţa a purtat fuste scurte , bluze decoltate sau mulate pe corp .După ce am născut am ajuns pe la 75 kg si bine înţeles ca nu mai puteam sa port asa ceva , dar tot aveam rochii sau haine care mă avantajau un pic .  După ce am reuşit sa mai dau jos din kilograme am reânceput sa port haine pe care le aveam de cativa ani în casa .  Din acest motiv cineva care nu mă ştie prea bine îmi spune : " De ce te tot plângi ca ai nevoie de bani ca eşti tot timpul aranjata , cochetă , îmbrăcată la moda ."
     De atunci stau si mă gândesc dacă am un copil cu probleme si atâtea necazuri nu mai am voie sa fiu femeie ? Dacă eu simt nevoia sa-mi ascund tristeţea după o rochie elegantă sau o fustă care poate nici nu am cumpărat-o dar care sta bine pe mine .  Eu ar trebui sa explic la fiecare persoana care mă judeca ca multe haine sunt primite sau nu au costat mai mult de 20 lei . De ce ar trebui sa mă justific în fata cuiva .  Am dreptul sa fiu femeie , am dreptul sa mă simt frumoasă , sa mă machiez , sa fiu elegantă .
    Eu presupun ca orice femeie care isi ia o haină pe masura ei si o pereche de pantofi cu toc e elegantă . La centrul de recuperare am înâtlnit o doamna care după cum era îmbrăcată spuneai ca e directoare pe undeva dar din vorba în vorba sa aflu ca femeia trăieşte la tara si înainte de a veni acolo plecase de la muls vaca .
   Nu conteaza ca ai plecat de la coada vacii , nu conteaza ca ai mii de necazuri  FII FEMEIE , pentru tine , pentru soţul tău sau chiar pentru copilul tău cu dizabilităţi .

0 comments:

Trimiteți un comentariu